Welkom!
U heeft van uw werkgever een pensioenrekening gekregen. Nu is het belangrijk dat uw rekening wordt geactiveerd. Met de onderstaande stappen en informatie is dit een fluitje van een cent.

Stap 1: kies een wachtwoord
Veiligheid gaat voor alles. Kies daarom een complex wachtwoord met cijfers, leestekens en hoofd- en gewone letters dat niet snel te kraken is.
Stap 2: verifieer uw contactgegevens
Hoe kunnen we u bereiken en welk nummer wilt u gebruiken voor de tweestapsverificatie? We beloven dat we niet zullen bellen voor de laatste roddels.
Stap 3: tijd voor de kennis- en ervaringstoets!
Met de tekst hieronder (‘Wat móet u weten over de pensioenrekening’) heeft u alle info die u nodig heeft. Lees deze rustig door, dan kunt u zo de vragen uit de toets beantwoorden.
Wat u móet weten over de pensioenrekening
Met de pensioenrekening van Brand New Day bouwt u vermogen op voor aanvullend pensioen, mét belastingvoordeel. U kunt op deze rekening storten hoeveel en wanneer u wilt, maar maximaal tot uw jaarruimte. Dit is het maximale bedrag dat u in een kalenderjaar opzij mag zetten voor aanvullend pensioen en vervolgens mag verrekenen met de inkomstenbelasting. Later betaal u dan over de uitkering inkomstenbelasting.
Als de einddatum van de rekening nadert en u van uw welverdiende pensioen mag gaan genieten, dan dient u met het opgebouwde vermogen een pensioenuitkering aan te kopen. Mocht u voor dit moment komen te overlijden, dan krijgen uw erfgenamen het geld op de rekening. Zij kunnen er een nabestaande-uitkering van aankopen of de rekening afkopen.
Mocht u willen overstappen naar een andere financiële instelling, dan kan dat. U kunt het geld laten overboeken. En wilt u de rekening opheffen en het geld opnemen, dan kan dat ook, maar dit is er erg onaantrekkelijk. U betaalt namelijk dan inkomstenbelasting over het gehele bedrag plus een fiscale boete.
Stap 4: stortingen
U kunt hier aanvinken vanuit welke bron u op de nieuwe pensioenrekening wilt gaan storten. Dit kan bijvoorbeeld een spaarpot, inkomen of ander vermogen zijn.
Stap 5: upload een kopie van uw identiteitsbewijs en voer uw BSN in
Uw identiteitsbewijs hebben wij nodig om u te identificeren. Dit kan op twee verschillende manieren.
Manier 1: Ik wil het direct regelen
Heeft u uw mobiel en identiteitsbewijs bij de hand? Dan kunt u deze methode gebruiken. Binnen no-time is jouw identiteitsbewijs goedgekeurd!
Manier 2: Ik heb geen haast
Heeft u geen mobiele telefoon of gewoonweg geen haast, dan kunt u deze methode gebruiken. Er wordt gevraagd om uw identiteitsbewijs te uploaden en uw BSN in te vullen. Hierbij duurt het tot maximaal 5 dagen voor uw identiteitsbewijs is goedgekeurd.
Stap 6: lees en accepteer de voorwaarden
Het zijn misschien niet de leukste teksten, maar wel erg belangrijk. Wij vragen u dan ook om de documenten door te nemen en akkoord te gaan met de voorwaarden van de rekening.


Stap 8: kies een tegenrekening en doe een identificatiestorting
Dit kan elke Nederlandse betaalrekening zijn die op uw naam staat.
Om de gekozen tegenrekening te controleren vragen wij u om één cent over te maken. Dit kan eenvoudig via iDEAL.
Stap 9: geef aan waar u belastingplichtig bent
Waarschijnlijk is dit gewoon Nederland, maar het kan ook zijn dat u dit bent in een ander land. Dit moeten wij aan u vragen. Mocht u bijvoorbeeld in de Verenigde Staten belastingplichtig zijn (US person), dan heeft dit gevolgen.
Stap 10: controleer en vul uw persoonlijke gegevens aan
De meeste gegevens zijn al ingevuld, maar nog niet alles. Controleer alstublieft de ingevulde gegevens zodat alles correct staat.
En nu?
U krijgt van ons een uitnodiging voor de belafspraak. Wij vragen u om nog even wat papieren te verzamelen ter voorbereiding. Tijdens dit gesprek zullen wij uw jaarruimte (en eventueel reserveringsruimte) berekenen, en zullen wij uiteraard al uw vragen beantwoorden.
Pakt u alvast de volgende dingen erbij:
- uw jaaropgave, tot maximaal 7 jaar terug
- uw Factor A/Pensioenaangroei. Lees hier waar u dit vindt.
Handig om te weten
We kunnen ons voorstellen dat u nog wat vragen heeft. Welke mogelijkheden heeft u bijvoorbeeld om het risico van beleggen te beperken? En waar vindt u alle fondsen en koersen?
Staat mijn geld veilig?
Automatische risicoafbouw
Automatisch herbalanceren
Alle fondsen en koersen
Komt u er niet uit?
Wij helpen u graag. U kunt rechtsonder direct met ons chatten. U mag uiteraard ook mailen naar [email protected] of bellen naar 020 75 85 318.