Klant worden bij Brand New Day

Als u klant wordt bij Brand New Day, moeten wij u eerst identificeren. Dat ‘moeten’ is inderdaad zo dwingend, want wij zijn wettelijk verplicht om uw identiteit vast te stellen en te verifiëren. Doen we dat niet, dan mogen we onze vergunning weer inleveren. Daarnaast vragen we u om uw nieuwe rekening – voor u die in gebruik neemt – eerst te activeren. Dit alles doet u eenvoudig in MijnBND.

Identificatie & verificatie van uw identiteit

Als u klant wordt bij een financiële instelling, moet die financiële instelling u altijd identificeren en uw identiteit verifiëren. Dat is bij Brand New Day dus niet anders. We vragen u daarvoor een kopie van een identiteitsbewijs te uploaden, een cent te storten op uw rekening en een aantal persoonsgegevens aan te leveren.

Persoonsgegevens
Wij vragen aan nieuwe klanten altijd een aantal persoonsgegevens, zoals de volledige naam, de geboorteplaats en het geboorteland. In MijnBND kunt u deze gegevens zelf invullen.

Een geldig legitimatiebewijs uploaden
Als financiële instelling zijn we verplicht om een kopie van een geldig legitimatiebewijs bij u op te vragen. Dat kan een paspoort, identiteitskaart of rijbewijs zijn. U kunt de kopie uploaden in onze beveiligde klantomgeving of deze toesturen naar [email protected] Sommige gegevens, zoals uw Burgerservicenummer of pasfoto, kunt u indien gewenst onleesbaar maken.

Een cent storten
Om uw identiteit te kunnen verifiëren, controleren we of de naam op uw identiteitsbewijs volledig overeenkomt met de tenaamstelling van uw rekening bij een Nederlandse bank. Voor dat eerste vragen we u dus een kopie van een identiteitsbewijs te uploaden, en voor het tweede vragen we u een centstorting te doen via iDeal. Die cent wordt dan bijgeschreven op uw Brand New Day-rekening en vervolgens kunnen wij de tenaamstelling van uw rekening controleren.

We vragen u waar u belasting betaalt
Niet omdat we bemoeierig zijn, maar omdat we als financiële aanbieder verplicht zijn om jaarlijks een aantal gegevens van onze klanten aan de Belastingdienst door te geven. Als u belastingplichtig of woonachtig bent in een ander land, dan geven we dit bijvoorbeeld door. Hierom vragen we u waar u belasting betaalt. Weet u dat niet zeker? Bekijk dan even deze pagina.

Uw rekening activeren

Voor u klant wordt, vragen we u enkele activatiestappen te doorlopen in MijnBND. Hieronder leest u welke stappen dit zijn.

We vragen u akkoord te gaan met enkele belangrijke documenten
Dat we vragen akkoord te gaan met onze productvoorwaarden, is niet heel verrassend. Want als u een rekening opent bij Brand New Day, dan wilt u wel even weten waar u precies aan begint. We vragen u daarom die productvoorwaarden van uw rekening even door te nemen. Hiernaast vragen we u akkoord te gaan met ons Privacy Statement en – als u bij Brand New Day belegt – met het document ‘Belangrijke informatie over uw beleggingsrekening’.

We vragen u een tegenrekening te kiezen
Laat u geld overboeken of incasseren door ons? Dan doen we dit alleen van of naar een vaste tegenrekening. Die tegenrekening moet bovendien voldoen aan een paar van onze eisen: het moet een Nederlands bankrekeningnummer zijn dat ook echt op uw naam staat. Om vast te stellen dat aan die voorwaarden wordt voldaan, vragen we u een cent te storten via iDeal. Heeft u al een centstorting gedaan om uw tenaamstelling te verifiëren en wilt u diezelfde rekening gebruiken als tegenrekening? Dan hoeft u deze alleen even te selecteren en niet opnieuw een centstorting te doen. Liever een andere tegenrekening? Dan kunt u deze rekening even verifiëren met een centstorting via iDeal.

Het verifiëren van uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres
Iedere wijziging die u straks in MijnBND doet, dient u te bevestigen met een controlenummer dat we per e-mail of sms naar u versturen. Daarom vragen we u dit mobiele nummer en e-mailadres even te verifiëren. Dat doet u door een code naar uzelf te laten sturen per sms en e-mail en die code vervolgens in MijnBND in te voeren.

Een kennis- en ervaringstoets doorlopen
Voor u begint met sparen of beleggen bij Brand New Day, wilt u weten waar u aan begint. En wij willen ook graag dat u goed op de hoogte bent van het product dat u afsluit bij ons. Daarom vragen we u vóór het activeren van sommige rekeningen een korte kennis- en ervaringstoets te doen, bestaande uit een tiental vragen.

Lukt het niet?

Chat ons dan even! Of neem op een andere manier contact op met onze klantenservice. We helpen u graag!