Veelgestelde vragen

We kunnen ons voorstellen dat u vragen heeft over het omzetten van uw nabestaandenverzekering naar Waard Leven. Daarom hebben we de veelgestelde vragen op een rij gezet voor u.

 

Waard Leven is een Nederlandse verzekeraar die gespecialiseerd is in het beheren van verzekeringsportefeuilles. Waard Leven is lid van het Verbond van Verzekeraars  en staat zoals alle verzekeraars onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB) en de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Waard Leven is onderdeel van Chesnara Plc., een Engelse financieel dienstverlener met vestigingen in Engeland, Nederland en Zweden. Het bedrijf heeft zo’n 900.000 klanten en is opgericht in 2004.

Aan uw verzekering verandert niets. Want de voorwaarden van uw verzekering blijven precies hetzelfde als uw verzekering wordt omgezet naar Waard Leven. U blijft dus dezelfde premie betalen, het verzekerde bedrag bij overlijden blijft precies hetzelfde, de verzekeringnemers en de verzekerde levens veranderen ook niet. U hoeft ook niet opnieuw vragen over uw gezondheid in te vullen of medisch gekeurd te worden. Waard Leven neemt namelijk de huidige voorwaarden van uw verzekering één op één over.

Het enige dat verandert is dat na overdracht de premie niet meer door ons maar door Waard Leven van uw bankrekening wordt afgeschreven. En dat u contact dient op te nemen met Waard Leven als u een vraag of verzoek heeft.

Nee, u hoeft niet opnieuw een medische vragenlijst in te vullen. Dat heeft u in het verleden al gedaan, toen u de verzekering bij Uw Toekomst afsloot. Wij geven die gegevens – nadat wij goedkeuring van De Nederlandsche Bank hebben gekregen – door aan Waard Leven. Er verandert wat dit betreft dus ook niets.

U heeft altijd de keuze om uw verzekering te beëindigen. Dat kan nu, maar ook later, nadat uw verzekering is voortgezet bij Waard Leven. Ook voor het opzeggen veranderen de regels niet. Opzeggen is (vanzelfsprekend) kosteloos. Hou er, als u van plan bent om ergens anders een nieuwe nabestaandenverzekering af te sluiten, wel rekening mee dat u mogelijk opnieuw vragen over uw gezondheid dient te beantwoorden.

Nee. Als uw verzekering wordt omgezet naar Waard Leven, betaalt u geen cent kosten. Vanzelfsprekend niet.

Het omzetten van uw verzekering is nog onder voorbehoud van goedkeuring door De Nederlandsche Bank. Wij hopen deze goedkeuring eind maart te krijgen. Pas na de goedkeuring wordt uw verzekering omgezet naar Waard Leven. Voordat uw verzekering definitief wordt omgezet, ontvangt u van ons nog even een bericht.

Ja, u gaat geen cent meer (maar helaas ook niet minder) betalen. Ook de betaaltermijn (dus bijvoorbeeld per maand, of per jaar) verandert niet. Het enige dat verandert, is dat na het omzetten van uw verzekering de premie niet meer door Brand New Day maar door Waard Leven van uw bankrekening wordt afgeschreven.

Uiteraard niet. Voor het omzetten van de verzekeringen hebben wij goedkeuring nodig van De Nederlandsche Bank. Wij hopen en verwachten deze goedkeuring eind maart te krijgen.

Als u een adviseur heeft, informeren wij deze over de voorgenomen overdracht van onze verzekeringen. U hoeft daar verder niets voor te doen.

Heeft u nu een financieel adviseur? Dan kan deze u ook helpen wanneer uw verzekering is omgezet naar Waard Leven. 

Scroll naar boven