Als u nog geen rekening heeft bij Brand New Day, moeten wij u eerst identificeren. Dat ‘moeten’ is inderdaad zo dwingend, want wij zijn wettelijk verplicht om uw identiteit vast te stellen. Doen we dat niet, dan mogen we onze vergunning weer inleveren.
Dat identificeren doen wij door u een kopie van legitimatiebewijs te vragen (let even op dat het ID nog geldig is) én een storting van één cent vanaf een privérekening (op uw naam dus). Door die storting van één cent krijgen wij van uw betaalbank de tenaamstelling van die bankrekening. Deze tenaamstelling vergelijken wij met de tenaamstelling die op uw identiteitsbewijs staat.
U kiest de inloggegevens voor MijnBND
Als u de rekening opent, vragen wij u natuurlijk eerst om uw persoonlijke gegevens in te vullen. Ook kiest u een gebruikersnaam (standaard uw e-mailadres) en een wachtwoord. Hiermee kunt u altijd inloggen in MijnBND, waar u online inzicht heeft in al uw gegevens én wijzigingen kunt doorgeven.


U kiest de contactgegevens
De contactgevens zijn uw e-mailadres en uw mobiele nummer. Eerst kiest u uw e-mailadres. U ontvangt dan een controlenummer op het e-mailadres dat u weer op onze site invult. Hiermee controleren wij dat u geen tikfout heeft gemaakt en dat u inderdaad toegang heeft tot dat e-mailadres. Hetzelfde doen we daarna met uw mobiele nummer.
Wij vragen u niet om uw contactgegevens om u lastig te vallen. Zo’n club zijn we niet. Wij vragen en controleren uw contactgegevens omdat u, voordat u een opdracht kunt doorgeven via MijnBND, altijd een controlenummer op onze site moet invullen. En dat controlenummer ontvangt u, naar keuze, via e-mail of mobiele telefoon.
Het is dus voor de veiligheid van uw geld dat wij de contactgegevens nodig hebben én controleren.
U kiest de tegenrekening
Geld kan van uw Brand New Day-rekening maar naar één andere bankrekening worden overgeboekt: de tegenrekening. Deze tegenrekening moet altijd (mede) op uw naam staan. Het moet dus een privérekening of gezamenlijke rekening (mede) op uw naam zijn. Ook dit is weer voor de veiligheid van uw geld.
Om er zeker van te zijn dat de tegenrekening op uw naam staat, vragen wij u om een cent over te boeken. Wij krijgen dan van de andere bank de tenaamstelling van de rekening door en daarmee de bevestiging dat de rekening op uw naam staat.

Wij vragen of u akkoord bent met de voorwaarden
Uiteraard vragen wij u om de voorwaarden van uw nieuwe rekening te lezen en daarmee akkoord te gaan. U kunt direct geld overmaken naar uw nieuwe rekening.En ten slotte controleren wij uw gegevens
Na het openen van uw rekening controleren wij uw gegevens. Dat duurt normaal gesproken niet langer dan 5 werkdagen. Hebben wij alle gegevens compleet? Dan ontvangt u van ons een e-mail met de bevestiging dat uw rekening officieel geopend is. Ontbreekt er nog iets? Dan nemen wij via e-mail of telefoon even contact met u op.
Hou er even rekening mee dat als u een beleggingsrekening opent, het geld op uw rekening pas wordt belegd als de controle van de gegevens is afgerond. Wilt u snel handelen? Bel of e-mail ons dan even!
Soms gaat er iets mis. Dan is bijvoorbeeld uw identiteitsbewijs verlopen of komt de tenaamstelling van uw id-bewijs niet overeen met die van uw bankrekening. Dan nemen wij altijd contact met u op. Als het na 3 maanden niet gelukt is om de rekening definitief te openen, moeten wij de aanvraag helaas stopzetten. Uiteraard storten wij het geld dat dan op de rekening staat, terug naar de rekening waar het vandaan kwam.
