Hoe stort ik geld op mijn rekening?
De makkelijkste en snelste manier: iDEAL
Als u met iDEAL een storting doet in MijnBND, dan staat het geld direct op uw Brand New Day-rekening. Klik op de blauwe knop Geld storten.
Vervolgens verschijnt een nieuw scherm. U geeft aan op welke Brand New Day-rekening u wilt storten, hoeveel u wilt storten en wat uw bank is. Bij de volgende stap wordt u doorverwezen naar de beveiligde omgeving van uw bank. Daar rondt u de storting af.
Zelf een bedrag overboeken?
U kunt natuurlijk ook een bedrag overboeken vanuit uw eigen bankrekening. Stort het bedrag simpelweg op het IBAN dat bij uw Brand New Day-rekening hoort. Dit IBAN kunt u vinden in MijnBND, direct na het inloggen (zie onder). Als tenaamstelling gebruikt u uw eigen initialen en achternaam. Overigens accepteert Brand New Day alleen stortingen vanuit EER-landen en alleen stortingen die worden gedaan in euro’s.
Let op: het geld wordt bij zo’n handmatige overboeking niet direct op uw Brand New Day-rekening bijgeschreven. De snelheid waarmee dit gebeurt is afhankelijk van het bankverkeer. Een storting via iDEAL is altijd sneller.
Wanneer zie ik mijn storting op mijn rekening?
Boekt u geld over via iDEAL? Dan ziet u de storting direct terug op uw Brand New Day-rekening. Doet u een overboeking vanuit uw eigen bankrekening? Dan kan het, afhankelijk van het bankverkeer tot twee werkdagen duren. Als het bedrag is bijgeschreven, ziet u dit in MijnBND.
Stort u op een rekening die niet van u is?
Bijvoorbeeld omdat u als opa, oma of ander familielid op een kinderrekening stort? Dan geldt hetzelfde als hierboven. Als tenaamstelling gebruikt u de naam van de ouder of van het kind. Weet u het IBAN niet? Vraag dit dan aan de vader of moeder, zij kunnen het rekeningnummer van de kinderrekening zien als zij inloggen in MijnBND.