Rekening openen? Pak dit er even bij
- – Uw legitimatiebewijs (rijbewijs, paspoort, identiteitskaart)
- – Uw bankrekening
Als u nog geen rekening heeft bij Brand New Day, moeten wij u eerst identificeren. Wij zijn wettelijk verplicht om uw identiteit vast te stellen. Doen we dat niet, dan mogen we onze vergunning weer inleveren.
Dat identificeren doen wij door u een kopie van legitimatiebewijs te vragen (let er even op dat het nog geldig is) én een storting van één cent vanaf een privérekening op uw naam. Door die storting van één cent krijgen wij van uw betaalbank de tenaamstelling van die bankrekening. Deze vergelijken wij met de tenaamstelling op uw identiteitsbewijs.
Uw inloggegevens
Als u de rekening opent, vragen wij u natuurlijk eerst om uw persoonlijke gegevens. Ook kiest u een gebruikersnaam (standaard uw e-mailadres) en een wachtwoord. Hiermee kunt u altijd inloggen in MijnBND, waar u inzicht heeft in al uw gegevens én u wijzigingen kunt doorgeven.
Uw contactgegevens
De contactgegevens zijn uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer. U ontvangt een controlenummer op het e-mailadres dat u op onze site invult. Hiermee controleren wij dat u geen typfout heeft gemaakt en dat u inderdaad toegang heeft tot dat e-mailadres. Hetzelfde doen we daarna met uw telefoonnummer.
Wij vragen niet om uw contactgegevens om u lastig te vallen. Zo’n club zijn we niet. Wij vragen om en controleren uw contactgegevens omdat u, voordat u een opdracht kunt doorgeven via MijnBND, altijd een controlenummer op onze site moet invullen. En dat controlenummer ontvangt u, naar keuze, via e-mail of sms.
Wij hebben uw contactgegevens dus nodig om de veiligheid van uw geld te waarborgen.
Uw tegenrekening
Geld kan van uw Brand New Day-rekening maar naar één andere bankrekening worden overgeboekt: uw tegenrekening. Deze tegenrekening moet altijd (mede) op uw naam staan. Het moet dus een privérekening of gezamenlijke rekening (mede) op uw naam zijn. Ook dit is weer voor de veiligheid van uw geld.
Om er zeker van te zijn dat de tegenrekening op uw naam staat, vragen wij u om 1 cent over te boeken. Wij krijgen dan van de andere bank de tenaamstelling van de rekening door en daarmee de bevestiging dat de rekening op uw naam staat.
Uw akkoord op de voorwaarden
Uiteraard vragen wij u om de voorwaarden van uw nieuwe rekening te lezen en daarmee akkoord te gaan. U kunt vervolgens direct geld overmaken naar uw nieuwe rekening.
En tot slot controleren wij uw gegevens
Na het openen van uw rekening controleren wij uw gegevens. Dat duurt normaal gesproken niet langer dan 5 werkdagen. Zijn alle gegevens compleet? Dan ontvangt u van ons een e-mail met de bevestiging dat uw rekening officieel geopend is. Ontbreekt er nog iets? Dan nemen wij via e-mail of telefoon nog even contact met u op.
Houd er, als u een beleggingsrekening opent, rekening mee dat het geld op uw rekening pas wordt belegd als de controle van de gegevens is afgerond. Wilt u snel handelen? Bel of e-mail ons dan even!
Soms gaat er iets mis. Dan is bijvoorbeeld uw identiteitsbewijs verlopen of komt de tenaamstelling van uw identiteitsbewijs niet overeen met die van uw bankrekening. Dan nemen wij altijd contact met u op. Als het na 3 maanden nog niet is gelukt om de rekening definitief te openen, moeten wij de aanvraag helaas stopzetten. Uiteraard storten wij het geld op de rekening dan terug naar waar het vandaan kwam.