“Je merkt hier echt dat Brand New Day met de dag beter wordt”
We roepen regelmatig dat Brand New Day zo’n leuke club is, maar wat is daar nu precies van waar? Om dat te toetsen, laten we onze eigen Brand New Day’ers aan het woord. Dit keer: Nick.
Hoi Nick, wat doe je eigenlijk bij Brand New Day?
Ik ben manager van onze klantenservice. Samen met mijn team zorg ik er dus voor dat klanten binnen no time geholpen worden als ze eens een vraag hebben over beleggen, aanvullend pensioen of hun rekening.
Best belangrijk, want bij Brand New Day staat de klant op een voetstuk. Zonder blije klanten zijn we nergens. Ook omdat we nog steeds heilig geloven in mond-tot-mondreclame. Onze klanten moeten zó tevreden zijn, dat ze ons ook aanraden bij hun tante, buurman of teamgenoot.
Hoe ben je bij Brand New Day terechtgekomen?
Op dezelfde manier als veel andere Brand New Day’ers. Ik was tijdens mijn studie op zoek naar een bijbaan die paste bij mijn studierichting. Via een vereniging kwam ik bij Brand New Day uit: een kleinere financial die de gevestigde orde uitdaagde. Dat paste goed! Ik besloot te reageren en inmiddels zijn we vijf jaar en een paar promoties verder.
“Je merkt echt dat Brand New Day met de dag beter wordt”
Hoe saai is het om bij een bank te werken?
Ik kan natuurlijk niets zeggen over andere banken, maar bij Brand New Day is het geen dag saai. We groeien keihard, er werken bizar veel slimme mensen en je merkt hier echt dat het bedrijf met de dag beter wordt. Dat maakt deze bank in ieder geval zéker niet saai.
Hoe oud/jong ben je eigenlijk?
25.
“Werkethiek en prestaties vinden we belangrijker dan leeftijd”
Beetje jong om een team te managen, toch?
Misschien wel bij een ander bedrijf! Maar bij Brand New Day niet. Werkethiek en prestaties vinden we hier belangrijker dan leeftijd. Ons kantoor zit vol met mensen die hier in hun studententijd kwamen aanwaaien en na het behalen van hun diploma verder gingen bij bijvoorbeeld marketing, IT of finance.
Is dat ook de reden dat onze Bas van Beusekom laatst over het ‘Ajax-model’ sprak?
Geen idee, ik weet niets van voetbal.
(Toen Brand New Day-CCO Bas van Beusekom laatst door het FD gevraagd werd hoe Brand New Day nieuw talent aan zich bindt, gaf hij aan dat we een soort Ajax-model hanteren: jongeren al tijdens hun studietijd de kans geven om zich in het bedrijf te ontwikkelen.)
Wat maakt werken bij Brand New Day leuk?
We zijn tussen alle andere Nederlandse financials echt een eigenzinnige partij. We communiceren helder, met humor en nemen onszelf niet te serieus. Dat merk je niet alleen als je onze website afstruint, maar ook als je ons opbelt.
“We communiceren helder, met humor en nemen onszelf niet te serieus”
En dat voel je ook als je hier op kantoor rondloopt. We schakelen lekker snel en zetten met z’n allen de schouders eronder als we een goed idee hebben, maar schakelen minstens zo snel als dat goede idee tóch iets minder succesvol blijkt dan gedacht. Die dynamiek maakt Brand New Day erg leuk.
En ook niet onbelangrijk: de collega’s! Dat klinkt misschien cliché, maar die zijn hier echt heel leuk. Niet alleen op onze borrels en feesten, maar ook op de werkvloer.
Wat zou je hier veranderen?
Weinig! Brand New Day gaat namelijk best lekker. Als ik toch iets moet zeggen: onze klanten kunnen altijd nóg blijer en ik geloof dat we onszelf nog meer kunnen laten zien aan Nederland. Maar daar werken we hard aan.
Beleg jij zelf eigenlijk een beetje?
Ja!
Hoe?
Het serieuze beleggen doe ik bij Brand New Day. Vooral in aandelenfondsen, omdat ik mijn leeftijd mee heb en het verwachte rendement dan wat hoger is. Dat betekent ook dat mijn beleggingen momenteel door alle onrust wat harder dalen, maar gelukkig heb ik mezelf de afgelopen 5 jaar goed aangeleerd om daar niet onrustig van te worden.
Hoe zie je de toekomst van Brand New Day voor je?
Rooskleurig! We groeien als kool en dat merk je hier enorm. Groeiende teams, meer toevertrouwd vermogen en steeds meer mensen die ons weten te vinden. Die groei is voor mij inherent aan Brand New Day. Ik ben niet anders gewend. Maar zolang nog niet iedere Nederlander hier belegt of spaart, is er nog genoeg werk aan de winkel.