Toegankelijkheid bij Brand New Day

De slogan van Brand New Day is: iedereen een eigen pensioenpotje. Dat betekent óók dat iedereen een pensioenrekening moet kunnen openen, inclusief mensen met een beperking. Dat willen we niet alleen graag, daartoe zijn we ook wettelijk verplicht. De Europese Toegankelijkheidsrichtlijn (EAA) verplicht ons om te voldoen aan specifieke toegankelijkheidsvoorschriften.

Lees meer over hoe Brand New Day omgaat met toegankelijkheid in onze Toegankelijkheidsverklaring.

Toegankelijkheidsverklaring Brand New Day


Versie 1.0, laatst bijgewerkt: 24 juni 2025

Online bankdiensten toegankelijk voor iedereen ​

Wij willen dat al onze klanten, dus ook mensen met een beperking, onze online bankdiensten zonder problemen kunnen gebruiken. We streven er daarom naar dat onze online bankdiensten voldoen aan de WCAG 2.1-richtlijnen, niveau AA en de Europese toegankelijkheidsnorm EN 301 549. Zo zijn onze bankdiensten toegankelijk voor een brede groep gebruikers.

In deze toegankelijkheidsverklaring leest u welke toegankelijkheidsvoorzieningen wij bieden, hoe we aan de Europese Toegankelijkheidsrichtlijn voldoen en welke stappen we nemen om toegankelijkheid te behouden en te verbeteren. We controleren en vernieuwen deze verklaring wanneer we onze dienst aanpassen. U kunt deze toegankelijkheidsverklaring laten voorlezen met behulp van onze toegankelijkheidswidget.

Online bankdiensten Brand New Day

Brand New Day Bank N.V. is een online bank waar u kunt sparen, beleggen en pensioen kunt opbouwen en laten uitkeren. Op de website https://new.brandnewday.nl vindt u informatie over onze spaar- en beleggingsrekeningen (zowel met als zonder belastingvoordeel) en over onze lijfrente-uitkeringen. Op onze website kunt u direct zo’n rekening openen. Ook kunt u voorbeeldberekeningen maken voor uw eindkapitaal of jaarruimte en leest u alles over de beleggingsfondsen waarin u kunt beleggen. Zodra u klant bent geworden en een rekening heeft geopend, logt u in op uw persoonlijke online bankomgeving MijnBND om uw saldo te bekijken en opdrachten te geven. U kunt zowel via de website als via de Brand New Day-app toegang krijgen tot MijnBND.

Zo gebruikt u de online bankdiensten van Brand New Day (toegankelijkheid & bediening)

We streven ernaar onze online bankdiensten voor iedereen toegankelijk te maken. Hieronder vindt u een overzicht van de navigatie en bediening van onze website:

Uw instellingen worden voor de duur van de sessie lokaal in uw browser opgeslagen en vervallen automatisch na het beëindigen van de sessie of wanneer u uw browsercache wist. De widget deelt geen persoonlijke gegevens met derden.

Goed om te weten: De Brand New Day-app voldoet niet aan de WCAG-normen, maar alle informatie en functies uit de Brand New Day-app, vindt u ook door via de website in te loggen op MijnBND. Heeft u een beperking en wilt u toegang tot MijnBND? Log dan in via de website met uw gebruikersnaam en wachtwoord, en gebruik daar de toegankelijkheidswidget. Meer informatie over de mogelijkheden van de toegankelijkheidswidget vindt u hier.

In het menu van de widget staan vooraf ingestelde profielen die meerdere instellingen combineren om te voldoen aan specifieke behoeften: 

Afhankelijk van het gekozen profiel, kunnen de volgende functies aangepast worden:

Visuele aanpassingen

Verbetert de leesbaarheid met opties zoals omgekeerde kleuren, donkere modus en lichte modus.

Past het kleurcontrast zelf aan op basis van inhoud en achtergrond.
Geeft mogelijkheid om de kleurintensiteit aan te passen met opties voor lage, hoge en grijstinten.

Geeft mogelijkheid om de kleurintensiteit aan te passen met opties voor lage, hoge en grijstinten. 

Verandert de ruimte tussen regels in drie niveaus voor prettiger lezen. 

Biedt lettertypen die lezen makkelijker maken voor gebruikers met dyslexie.
Maakt het mogelijk om de verticale ruimte tussen tekstregels aan te passen.

Navigatiehulpmiddelen

Maakt het mogelijk om de website met alleen het toetsenbord te gebruiken, ook uitklapmenu's en pop-ups.
Vergroot de cursor voor betere zichtbaarheid.
Biedt een horizontale balk om gebruikers te helpen bij het volgen van tekstregels.
Verduistert de rest van de pagina zodat de tekst die wordt gelezen extra opvalt.
Zorgt dat klikbare links extra goed opvallen. 
Biedt een duidelijk overzicht van koppen en secties.

Maakt het mogelijk om de verticale ruimte tussen tekstregels aan te passen.

Multimedia en interactie

Leest tekst, beschrijvingen en menu’s hardop voor, zodat u de inhoud beter kunt begrijpen.
Zet alle animaties, GIF’s en video’s op de pagina stil om prikkels te verminderen.
Verbergt visuele elementen op de pagina zodat de focus op de tekst ligt.
Toont alternatieve tekstbeschrijvingen bij afbeeldingen wanneer met de muis over een afbeelding wordt bewogen of erop wordt geklikt.
Geeft definities en extra uitleg bij woorden voor beter begrip.

Overige instellingen

Zet alle aangepaste toegankelijkheidsinstellingen terug naar de standaardwaarden.
De positie en grootte van de widget op de pagina kunnen worden aangepast.
Gebruikers wereldwijd kunnen kiezen uit meer dan 40 talen zodat ze de widget in hun eigen taal kunnen gebruiken.

Inloggen MijnBND
Als klant kunt u via het hoofdmenu op de website inloggen op MijnBND met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Deze bevestigt u met een sms-identificatiecode of via de Brand New Day-app. U kunt ook de Brand New Day-app gebruiken om toegang krijgen tot MijnBND. U logt dan in met een toegangscode of uw biometrische gegevens. Goed om te weten dat de eerder beschreven toegankelijkheidswidget niet beschikbaar is voor de Brand New Day-app.

Nieuw(e) klantaccount of rekening openen
Een nieuw klantaccount aanmaken of een nieuwe rekening openen doet u via de knop ‘Open rekening’ in het hoofdmenu op onze website. Het online formulier bestaat uit meerdere, duidelijke stappen met heldere veldlabels en instructies. Mist u een veld dan krijgt u een foutmelding te zien die ook door schermlezers wordt voorgelezen. Formulieren hebben geen strikte tijdlimieten; uw sessie verloopt dus niet onverwacht. Voor de verificatie van de identiteit van nieuwe klanten maken we gebruik van een externe tool die is ingericht volgens de WCAG-richtlijnen.

Heeft u hulp nodig of wilt u uitleg over bovengenoemde onderdelen, neem dan gerust contact met ons op via de kanalen onder Feedback & Contact.

Hoe wij voldoen aan de Toegankelijkheidsnorm

We hebben de volgende maatregelen genomen om onze website toegankelijk te maken:

Doorlopende monitoring en onderhoud

Toegankelijkheid is voor ons een doorlopend proces:

Wat voldoet nog niet?

Onze online bankdiensten zijn nog niet volledig toegankelijk. We werken aan de volgende verbeteringen om de toegankelijkheid verder te vergroten:

Feedback en contact

Ervaart u problemen met toegankelijkheid of heeft u vragen of suggesties?

Neem dan contact op met onze Klantenservice:
E-mail: [email protected]
Telefoon: 020- 75 85 310 (ma-vr, 8.00 – 21.00 / za-zo 10.00-17.30 uur).

Ons team kan deze verklaring telefonisch voorlezen en u helpen bij het gebruik van onze online bankdiensten. U kunt ook via de contactpagina op onze website een bericht sturen of chatten met een van onze medewerkers. Stuurt u ons een e-mail, dan bevestigen wij de ontvangst daarvan binnen twee werkdagen. We proberen een toegankelijkheidsprobleem binnen 10 werkdagen op te lossen, of wij informeren u over de voortgang.

Bent u niet tevreden over onze reactie?
U kunt een klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) via https://www.kifid.nl/klacht-indienen/. Wij streven ernaar uw probleem samen met u op te lossen voordat het zover komt.

Status
Deze toegankelijkheidsverklaring is voor het eerst gepubliceerd op 24 juni 2025. We werken de verklaring jaarlijks bij of direct na belangrijke wijzigingen in onze online bankdiensten.

Scroll naar boven
Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Een spaarrekening kunt u alleen openen voor uw klant als hij/zij al een geactiveerde rekening bij Brand New Day heeft. Bevestig hieronder om verder te gaan.
Uw klant moet volledig geïdentificeerd zijn voordat u een rekening kunt openen voor de klant
Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.
Naam
Gelden voor u een of meer van deze dieetbeperkingen
Selecteer alles wat van toepassing is.