Overstappen naar Brand New Day
Overstappen in 5 stappen
Welke stappen u doorloopt verschilt per product. Wilt u vermogen van en naar een vrije spaar- of beleggingsrekening overzetten? Dan kunt u het geld gewoon opnemen bij uw huidige aanbieder en storten op een nieuwe of bestaande rekening bij ons.
Geld op een pensioenrekening staat echter vast tot uw pensioen. Daar kunt u niet zomaar aankomen. Opnemen kan u namelijk fiscaal flink wat nadelen bezorgen. Het is dus belangrijk dat dit goed en volgens de regels (van onze vrienden van de blauwe envelop) gebeurt. Hieronder leest u de verschillende stappen die u doorloopt als u pensioenvermogen van uw huidige aanbieder wilt overzetten naar een pensioenrekening bij ons.
Wilt u een pensioenrekening-sparen bij ons openen? Vul dan eerst dit formulier in. Kiest u voor een pensioenrekening-beleggen? Ga dan meteen door naar stap 1 hieronder.
Stap 1 – Voorbereiden
Handig als u onderstaande zaken er alvast bij pakt:
- Bij welke aanbieder de rekening nu staat
- Het polis- of rekeningnummer
- Het bedrag dat u over wilt boeken
- Uw identiteitsbewijs. Dit mag uw paspoort, ID-kaart of rijbewijs zijn
- Uw mobiele telefoon
Stap 2 – Open een rekening
Dat kunt u gewoon via onze website doen. Heeft u al een pensioenrekening bij ons? Dan vragen we u alsnog een nieuwe te openen. Dit doen we standaard om eventuele fiscale voordelen voor u te behouden. Als u later beide rekeningen toch wilt samenvoegen, doen we dat graag voor u. Kosteloos.
Tip: vergeet de rekening niet te activeren, anders kunnen wij het vermogen er niet op storten.
Stap 3 – Vul de overstapbrief in
Rekening aangevraagd en geactiveerd? Dan ontvangt u binnen 2 werkdagen per mail een overstapbrief van ons. Vul deze in en onderteken ‘m. Dit moet analoog, dus met een echte pen. Hoe u ‘m terugstuurt mag u zelf kiezen. Het makkelijkst is door het bestand te uploaden onder ‘Mijn Documenten’ in MijnBND. Maar mailen kan ook: [email protected]
Toch liever per post?
Brand New Day NV
Overstapservice
Postbus 12550
1100 AN Amsterdam ZO
Stap 4 – Wij gaan voor u aan de slag
Wat kunt u van ons verwachten?
- Zodra we de ingevulde overstapbrief van u hebben ontvangen, sturen we deze door naar uw huidige aanbieder. U krijgt hier een bevestigingsmail van.
- Uw huidige aanbieder moet het geld naar ons overmaken. Hoelang dit duurt verschilt per aanbieder.
- Zodra wij het geld hebben ontvangen sturen we u een bevestiging.
Let op: als u zelf nog niets op uw nieuwe pensioenrekening heeft gestort ziet u het geld meteen terug in MijnBND. Heeft u wel al zelf gestort? Dan kan het even duren voordat u het volledige bedrag terugziet. - Zodra we alles administratief hebben verwerkt en de overstap is afgerond ziet u het volledige bedrag terug in MijnBND en krijgt u nog een bevestiging van ons.
Stap 5 – Klaar!
Op naar een mooi pensioen. Heeft u vragen? Neem dan gerust contact met ons op of plan een belafspraak in via onderstaande kalender.
De risico’s van beleggen
Risicoloos beleggen bestaat natuurlijk niet en u kunt een deel van uw inleg verliezen. Lees meer over de risico’s en hoe u die kunt beperken.