Identificatie
Als bank zijn wij verplicht om de identiteit van onze klanten te controleren. Daarom vragen wij u om online uw identificatie te voltooien. U doet dit eenvoudig via een programma waarbij u een foto maakt van uw identiteitsbewijs en een gezichtsscan uitvoert met uw smartphone.
In onderstaand filmpje leggen we stap voor stap uit hoe dit werkt. Heeft u vragen? Bekijk dan onze veelgestelde vragen. Komt u er niet uit? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
Waarom moet ik mij eigenlijk identificeren?
Wat heb ik nodig om de identificatie te voltooien?
Kan ik de identificatie op een computer doen?
Waarom moet ik mijn locatie delen?
Kan ik de identificatie op een computer doen?
De meeste stappen worden uitgevoerd op uw smartphone. Begint u op een laptop of een desktopcomputer, dan krijgt u een QR-code om het proces op uw telefoon voort te zetten. De QR-code scant u met de camera van uw mobiele telefoon.
Waarom vragen jullie toegang tot mijn camera?
Mag ik een bril op tijdens de identificatie?
Nee, we raden aan uw bril tijdelijk af te zetten, omdat deze reflecties kan veroorzaken die de gezichtsherkenning verstoren.
Mijn gezichtsscan wordt steeds afgekeurd, wat doe ik fout?
Ik heb mijn identificatiesdocument geüpload maar krijg een foutmelding. Wat nu?
Ik krijg een foutmelding maar weet niet waarom.
Het laden duurt lang, wat nu?
Controleer uw internetverbinding. Sluit de sessie eventueel af en begin opnieuw via de link die u eerder hebt ontvangen.
Kan ik mijn identificatie opnieuw doen als het mislukt is?
Ja, in veel gevallen krijgt u vanzelf de mogelijkheid om een nieuwe poging te doen. Dan kunt u het direct nog een keer proberen. In sommige gevallen dient onze administratieve afdeling uw gegevens eerst te controleren.