hand_balloon_BND

Gelanceerd op FFP: pensioenplanning light

Begin dit jaar lanceerde Brand New Day het persoonlijk pensioenplan (PPP). Wij nemen hiervoor een uur lang samen met een klant diens pensioensituatie door. Is dat concurrentie voor de financieel adviseurs waar we zo veel en graag mee samenwerken? Geenszins! Sterker nog, op het jongste FFP-congres presenteerden we het idee van ’t PPP juist als potentiële nieuwe businesscase voor financieel adviseurs en -planners: pensioenplanning light!

Onze breakoutsessie: de businesscase van pensioenplanning light

Tussen de zelfredzame klant die online alles zelf wel regelt en de adviseursklant die het liefst alles laat doen door een vertrouwde vakpersoon, zit een grote, slapende massa die nu nog buiten de boot valt. Sinds wij voor € 199 ons PPP aanbieden, zien we dat er een potentiële klant bestaat die nog niet werd bediend. Het gaat om mensen die veel onbekende termen tegenkomen als ze zich in hun pensioen proberen te verdiepen, en er uiteindelijk niet zelf uitkomen. En het zijn óók mensen die niet zo gauw naar een financieel adviseur zullen stappen. Die weliswaar graag de controle behouden, maar ook een duwtje in de rug kunnen gebruiken om in actie te komen.

Het komt er vaak op neer dat ze… niets doen aan hun pensioen. Tot wij ze alsnog te spreken krijgen. Het gaat vaak om jonge(re) mensen zonder groot vermogen. Voor die klantgroep is pensioenplanning light een fantastische dienst. Adviseurs kunnen de kosten veel lager houden – het gaat immers niet om een uitgebreid adviestraject – en zo deze enorme nieuwe doelgroep bereiken. Het is misschien niet meteen een heel kapitaalkrachtige doelgroep, maar door ze op deze manier kennis te laten maken met de advieswereld – wat anders niet zou zijn gebeurd – levert dat volgens ons op een later moment alsnog een interessante inkomstenbron op.

Hoe ziet pensioenplanning light eruit? 
Ons PPP hebben wij ontwikkeld in samenwerking met FinRust. Die software is nu ook beschikbaar voor financieel adviseurs en -planners, zo kondigen Bartho de Jong (Brand New Day) en Marco Kok (FinRust) op 2 oktober jl. aan tijdens hun vroege breakoutsessie op het FFP-congres. Belangstellenden leveren online hun brondata aan. Dat klinkt omslachtig, maar dat is het in geen geval. Via het platform van FinRust is één keer inloggen met DigiD genoeg om in een paar minuten de relevante data bij de verschillende instanties op te halen en vervolgens met één druk op de knop naar u te versturen.

Veruit de meeste mensen hebben daar geen moeite aan of mee. Het gesprek vindt plaats via een online videoverbinding, wat het veel gemakkelijker maakt om een afspraak te maken. Ouderen kunnen het soms nog lastig vinden, maar voor veel mensen zijn videogesprekken dagelijkse praktijk en geen enkele belemmering voor belangrijke informatieoverdracht en het stellen van serieuze vragen.

Brand New day op het FFP-congres
Het FFP-congres zorgde ook voor een inspirerende dag op de vloer. Tussen de bedrijven konden we met financieel adviseurs volop in gesprek over vermogensopbouw bij Brand New Day. Het waren waardevolle gesprekken en het is altijd goed om te horen hoezeer onze oplossingen worden gewaardeerd. Er zijn ideeën uitgewisseld over de beste strategieën voor het opbouwen van vermogen, waarbij onderwerpen als pensioenplanning, fiscaal voordelig sparen en beleggen veelvuldig aan bod kwamen. Al met al was het een dag vol nieuwe inzichten, interessante contacten en mooie vooruitzichten voor verdere samenwerking.

Ons team op de beursvloer, van links naar rechts: Dennis, Nienke, Jessie, Bas, Robert-Jan en Jan-Willem.

De risico’s van beleggen

Risicoloos beleggen bestaat natuurlijk niet en u kunt een deel van uw inleg verliezen. Lees meer over de risico’s en hoe u die kunt beperken.

Scroll naar boven