Veelgestelde vragen

De veiligheid van onze medewerkers en hun familie en het tegengaan van de verspreiding van het coronavirus is nu even het belangrijkste. Maar natuurlijk proberen wij u ondertussen ook zo goed mogelijk van dienst te zijn. Hieronder beantwoorden wij daarom een aantal veelgestelde vragen.

Welke maatregelen treft Brand New Day met betrekking tot het coronavirus?

Om de verspreiding tegen te gaan, werkt vrijwel al ons personeel sinds vrijdag 13 maart thuis. Afspraken tussen collega’s en met externen worden alleen nog online gehouden. Die overgang is goed verlopen, behalve dat onze telefonische bereikbaarheid in het begin helaas vertraagd was en soms zelfs helemaal wegviel omdat Microsoft Teams wereldwijd overbelast was. Onze excuses daarvoor! Vanzelfsprekend houden wij alle corona-ontwikkelingen goed in de gaten en nemen wij verdere maatregelen als dat nodig is.

Wat betekent dit voor mij als Brand New Day-klant?

Onze dienstverlening is volledig digitaal en onze hele technologie is in de cloud gebouwd. Al onze medewerkers kunnen daarom vanaf elke locatie met een computer hun werk doen. Onze bedrijfsprocessen lopen daarom gewoon door. Er verandert voor u als klant dus niets. U kunt gewoon via MijnBND uw orders en wijzigingen doorgeven.

Omdat onze medewerkers thuis werken en de scholen dicht zijn, is ’s avonds en in het weekend bellen lastig. Daarom hebben wij besloten de telefonische bereikbaarheid tijdelijk aan te passen. Vanaf nu zijn wij op werkdagen van 08.00 – 17.30 uur telefonisch bereikbaar. Daarnaast kunt u ons op de gebruikelijke openingstijden gewoon via e-mail en chat bereiken. Vanwege de drukte en beperkte capaciteit verzoeken wij u wel zoveel mogelijk contact met ons op te nemen via e-mail of de chatfunctie.

Door de enorme drukte duurt het beantwoorden van alle e-mails iets langer dan gebruikelijk. Wij zetten alle zeilen bij om deze tijdelijke piekbelasting zo snel mogelijk weg te werken. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft. Onze excuses voor het ongemak!

Welke impact heeft het coronavirus op Brand New Day?

Gelukkig kunnen wij onze dienstverlening helemaal digitaal voortzetten. De impact voor Brand New Day als bedrijf is dus beperkt. We hopen dat alle maatregelen die wereldwijd getroffen worden ervoor zorgen dat we deze crisis snel weer achter ons kunnen laten en onze blik weer op de toekomst kunnen richten.

Hoe kan ik jullie bereiken?

De openingstijden zijn in verband met de maatregelen die wij treffen tijdelijk aangepast. Telefonisch zijn wij van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 8.00 uur tot 17.30 uur. Buiten deze tijden beantwoorden wij wel doorlopend onze e-mail, al kan dat iets langer duren dan u van ons gewend bent. In het weekend zijn wij telefonisch niet bereikbaar. In verband met de beperkte capaciteit verzoeken wij u zoveel mogelijk per e-mail of via de chatfunctie contact met ons op te nemen.

Uw verzoek kunt u sturen naar klant@brandnewday.nl.  Wij doen er alles aan uw mail zo snel mogelijk te beantwoorden, maar hou er rekening mee dat het door de beperkte capaciteit van het team en de toegenomen drukte wat langer dan normaal kan duren voordat u antwoord krijgt.

Hoe kan ik inloggen bij Brand New Day?

Wanneer u wilt inloggen klikt u hier.

Wat is mijn gebruikersnaam?

Uw gebruikersnaam kunt u opvragen door op de link ‘gebruikersnaam vergeten’ in het inlogscherm te klikken.

Wat is mijn wachtwoord?

Mocht u uw wachtwoord vergeten zijn, dan kunt u middels de ‘ik ben mijn wachtwoord vergeten’-link uw wachtwoord resetten.

Waar vind ik mijn financieel jaaroverzicht 2019?

Het financieel jaaroverzicht van uw rekening(en) staat voor u klaar in MijnBND. Als u inlogt vindt u het financieel jaaroverzicht onder Mijn documenten. Hier hebben wij enkele tips voor uw belastingaangifte opgesomd.

Mijn beleggingen dalen! Wat nu?

Als belegger is het altijd belangrijk om de lange termijn voor ogen te houden, door de rode cijfers heen te kijken en vast te houden aan uw plan. Lees hier meer over beleggen tijdens crisistijden.

Hoe kan ik (een deel van) mijn beleggingen verkopen?

U heeft een rekening met een 7- of 8-cijferig productnummer

Wanneer u bent ingelogd in MijnBND kunt u na het klikken op het rekeningnummer van de rekening waarvan u de beleggingen wilt verkopen een opdracht invoeren in het kader ‘beleggingen aanpassen’. Hier vult u het gewenste bedrag in, of vinkt u aan dat u alles wilt verkopen. Vervolgens klikt u rechtsonder in het scherm op ‘wijzigingen opslaan’ en voert u uw wachtwoord in ter bevestiging. Wanneer de opdracht is ingevoerd krijgt u een bevestigingsmail. De beleggingen worden zo snel mogelijk verkocht.

U heeft een rekening met een persoonlijk IBAN-nummer

Wanneer u bent ingelogd in MijnBND kunt u na het klikken op het rekeningnummer van de rekening waarvan u de beleggingen wilt verkopen een opdracht invoeren in het kader ‘geld storten en opnemen’. Hier vult u het gewenste bedrag in, of vinkt u aan dat u alles wilt verkopen. Vervolgens klikt u rechtsonder in het scherm op ‘wijzigingen opslaan’ en kiest u of u een verificatiecode per mail of per sms wilt ontvangen. Na het invoeren van de code kunt u de opdracht opslaan. Ter bevestiging ontvangt u een e-mail. De beleggingen worden zo snel mogelijk verkocht.

Twijfelt u eraan om uw beleggingen te verkopen in verband met de dalende koersen? Wij schreven eerder een blog over beleggen tijdens forse koersdalingen. U leest de blog hier.

Hoe weet ik zeker of mijn beleggingsopdracht ingevoerd is?

U ontvangt van elke wijziging een bevestiging naar het bij ons bekende e-mailadres van ons. Heeft u geen e-mail gekregen? Dan is de opdracht niet goed ingevoerd.

Hoe kan ik een opdracht annuleren?

Wanneer u inlogt in MijnBND kunt u de opdracht, zolang deze nog niet in behandeling is genomen, nog annuleren. Dit kunt u doen door op de opdracht te klikken en uw wachtwoord of de verificatiecode in te voeren ter bevestiging. Wanneer de opdracht al verwerkt wordt, is het annuleren niet meer mogelijk.

Mijn rekening is verpand. Kan ik een wijziging doorvoeren?

Wanneer uw rekening verpand is, is het niet mogelijk om wijzigingen door te voeren. Hier is toestemming van de pandhouder voor nodig. Hier dient u contact met de pandhouder voor op te nemen.

Hoe kan ik geld op mijn rekening storten?

U heeft een rekening met een 7- of 8-cijferig productnummer

Dan kunt u zelf geld overmaken naar uw rekening met de volgende bankgegevens:

Tenaamstelling: Stichting Klantvermogen Brand New Day
Rekening (IBAN): NL49KASA0223602000
Omschrijving: Uw 7- of 8-cijferige productnummer

U heeft een rekening met een persoonlijk IBAN-nummer

Dan kunt u het geld direct op uw BNDA-IBAN storten.

Is het mogelijk om eerder mijn beleggingen te verkopen of aan te kopen?

U heeft een rekening met een 7- of 8-cijferig productnummer

Met dit type rekening heeft u te maken met maandelijkse handelsmomenten en wekelijkse verkoopmomenten. Iedere eerste werkdag van de maand vindt het maandelijks handelsmoment plaats. Tijdens het maandelijks handelsmoment verwerken wij al uw beleggingsopdrachten. Het verkopen van de beleggingen is wekelijks mogelijk. Hieronder vindt u de aankomende handelsmomenten voor deze rekening(en).

Het is niet mogelijk om eerder dan deze handelsmomenten uw beleggingen aan te kopen, te wijzigen of te verkopen.

U heeft een rekening met een persoonlijk IBAN-nummer

Dan kunt u dagelijks handelen. Dit betekent dat u dagelijks zowel aankoop-, wijzigings- en verkoopopdrachten kunt invoeren in MijnBND.

Wat zijn de exacte handelsmomenten?

U heeft een rekening met een 7- of 8-cijferig productnummer

Met dit type rekening heeft u te maken met maandelijkse handelsmomenten en wekelijkse verkoopmomenten. Meer hierover leest u op deze pagina.

Verkoopmoment Deadline doorgeven order
Vrijdag 20 maart 2020 Woensdag 18 maart 2020 voor 10.00 uur
Donderdag 26 maart 2020 Dinsdag 24 maart 2020 voor 10.00 uur
Woensdag 1 april 2020 Zondag 29 maart (maandelijks handelsmoment)
Vrijdag 10 april 2020 Woensdag 8 april 2020 voor 10.00 uur
Vrijdag 17 april 2020 Woensdag 15 april 2020 voor 10.00 uur
Aankoop- en/of wijzigingsmomenten Deadline doorgeven order
Woensdag 1 april 2020 Zondag 29 maart 2020
Donderdag 30 april 2020 Maandag 27 april 2020
Maandag 1 juni 2020 Woensdag 27 mei 2020

U heeft een rekening met een persoonlijk IBAN-nummer

Dan kunt u dagelijks handelen. Aan- verkoop- en wijzigingsopdrachten worden iedere werkdag uitgevoerd. Meer informatie hierover vindt u op deze pagina.

Kan ik de waarde op mijn pensioenrekening opnemen?

De Pensioenrekening Box 1 is een fiscaal geblokkeerde pensioenrekening. Met de waarde die u op deze rekening opbouwt, koopt u een lijfrente-uitkering aan wanneer u de AOW-gerechtigde leeftijd bereikt. De waarde op de rekening kunt u niet vrij opnemen. Heeft u het geld toch voor het bereiken van de AOW-leeftijd al nodig? Dan heeft u de mogelijkheid tot afkoop. Aan de afkoop van een pensioenrekening zijn fiscale gevolgen verbonden. Voor meer informatie hierover, kunt u contact opnemen met de klantenservice via klant@brandnewday.nl.

Ik heb een overlijdensrisicoverzekering en wil deze beëindigen. Hoe doe ik dit?

De overlijdensrisicoverzekering kan beëindigd worden middels een getekend verzoek. U kunt dit verzoek sturen naar klant@brandnewday.nl. Het verzoek dient door de verzekeringnemer(s) ondertekend te worden én het polisnummer dient vermeld te zijn. Wanneer de overlijdensrisicoverzekering verpand is, dient de verpanding eerst te worden beëindigd. Dit kan middels een akte van retrocessie. Hier dient u contact over op te nemen met de pandhouder. Naast het getekend verzoek dient u ook een kopie van een geldig legitimatiebewijs mee te sturen. Aan de hand hiervan controleren wij de handtekening.