Helaas niet. Wij moeten over speciale vergunningen beschikken om beleggingsproducten aan te mogen bieden aan US Persons. Die vergunning hebben we niet, en daarom kunnen US Persons bij ons helaas niet beleggen. Eigenlijk willen we dat natuurlijk helemaal niet, maar door de ingrijpende eisen die de Amerikaanse wetgeving met zich meebrengt kunnen wij helaas niet anders.
Bent u US Person, maar heeft u al een vrije beleggingsrekening? Dan kunt u enkel klant bij ons blijven door te gaan sparen op een vrije spaarrekening. Heeft u een pensioenrekening-beleggen? Dan kunt u klant bij ons blijven door te gaan sparen op een pensioenrekening-sparen. Wilt u uw rekening omzetten? Laat ons dit dan uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de eerste mail over de migratie weten.
Liever niet sparen? Dan kunt u wellicht beleggen bij een aanbieder van beleggingsproducten die wel US Persons aanneemt. Als u een beleggingsrekening heeft, dan dient u de waarde eerst zelf op te nemen via MijnBND. Als u een pensioenrekening heeft, dan dient u een overstap aan te vragen. Neem hiervoor contact op met de aanbieder waar u wilt gaan beleggen.
Bent u US Person en heeft u een Gouden Handdrukrekening of een Hypotheekrekening? Dan kunt u helaas geen klant bij ons blijven. Wij bieden van deze producten namelijk geen spaarvariant aan. Dit doen we omdat het verouderde producten zijn die niet meer kunnen worden afgesloten. Het klinkt een beetje cru en we begrijpen dat het vervelend voor u is, maar het loont voor ons daardoor niet om nieuwe producten te ontwikkelen.
Als u een Gouden Handdrukrekening of Hypotheekrekening heeft en US Person bent, dan willen we u vragen uw rekening voort te zetten bij een andere aanbieder. Mogelijk kunt u bij die aanbieder blijven beleggen of uw rekening voortzetten in een spaarvariant.