Uw pensioenrekening activeren in MijnBND

Heeft u een pensioenrekening-sparen geopend? Dan stellen we u, als u voor het eerst inlogt, altijd enkele vragen in MijnBND. Zo vragen we bijvoorbeeld naar uw contactgegevens en naar waar u belasting betaalt. Niet omdat we dat zo leuk vinden, maar omdat wij u als klant moeten kunnen identificeren. Het kost u hooguit een kwartiertje, en daarna bent u er voorgoed vanaf. Beloofd. Hieronder vindt u bij iedere identificatiestap tekst en uitleg.

De voorwaarden van de pensioenrekening-sparen vindt u natuurlijk in MijnBND, maar ook  via deze link.

U wilt natuurlijk weten waar u aan begint. Daarom hebben we enkele vragen opgesteld waarmee we uw kennis testen van de pensioenrekening-sparen. Zo weet u zeker dat u goed beslagen ten ijs komt. Wilt u meer informatie bij de vragen? Alles over de pensioenrekening-sparen leest u op deze pagina. Na het beantwoorden van iedere vraag klikt u rechtsonder op ‘volgende’. In totaal stellen we 11 vragen.

Wij zijn verplicht om van iedere nieuwe klant een kopie van een identiteitsbewijs op te vragen. In deze stap kunt u die kopie eenvoudig uploaden. U mag geen gegevens afschermen. Alles moet leesbaar blijven.

De meeste wijzigingen die u in MijnBND doet, dient u te bevestigen met een code die per sms of e-mail naar u wordt gestuurd. Dat maakt de boel een stuk veiliger. In deze stap vragen we u daarom uw mobiele telefoonnummer en uw e-mailadres te verifiëren. Als u die hier invoert, krijgt u meteen een code toegestuurd. Als u de code invoert, weten we dat we een werkend e-mailadres en telefoonnummer van u in onze gegevens hebben staan.

Wij geven ieder jaar enkele gegevens door aan de Belastingdienst. Eén van de dingen die we moeten doorgeven, is het land of de landen waar u belastingplichtig bent. Vandaar dat we u hierover enkele vragen stellen. In de eerste vraag willen we van u weten of u een US person bent. Dit bent u wanneer u woonachtig of belastingplichtig bent in de Verenigde Staten. Geldt dat niet voor u? Vul dan ‘Nee’ in.

Als we ooit geld naar uw rekening moeten storten of een bedrag moeten incasseren, willen we hiervoor natuurlijk wel de juiste rekening gebruiken. In deze stap vragen we daarom om één cent te storten met iDEAL. Aan de tenaamstelling van die storting zien we dat de rekening op uw naam staat.

Let op: het kan zijn dat MijnBND aangeeft dat deze stap nog moet worden afgerond, ook al heeft u al een cent gestort. Het kan namelijk dat de cent nog niet bij ons binnen is gekomen door een vertraging in het betalingsverkeer. U kunt de stap dan open laten staan; wij ronden hem later voor u af.

Heeft u alle stappen afgerond?

Dank u wel! Wij gaan de door u ingestuurde gegevens nog even controleren, en activeren daarna de rekening. U hoeft niets meer te doen, tenzij wij zien dat er toch nog iets ontbreekt. Dat laten we u in dat geval natuurlijk zo snel mogelijk weten.

Scroll naar boven