Aanvullende identificatiestappen bij Brand New Day Bank

In onderstaande video leggen we uit hoe u de identificatiestappen van uw rekening bij Brand New Day Bank kunt doorlopen. Liever lezen?

 

Meer over de identificatiestappen

Als uw rekening straks is omgezet naar een bankrekening, verschijnen er in MijnBND een paar aanvullende identificatiestappen. Voordat u deze stappen heeft doorlopen, kunt u nog even geen geld opnemen of wijzigingen doorvoeren in MijnBND. Hieronder geven we u een overzicht van de vragen die we u straks gaan stellen. Het beantwoorden daarvan kost u hooguit een paar minuutjes.

  • We vragen u akkoord te gaan met de nieuwe productvoorwaarden
    Op uw rekening bij Brand New Day Bank zijn nieuwe productvoorwaarden van toepassing. We vragen u akkoord te gaan met deze voorwaarden en de belangrijke informatie over uw beleggingsrekening door te nemen.
  • We vragen u waar u belasting betaalt
    We zijn als financiële aanbieder verplicht om jaarlijks een aantal gegevens aan de Belastingdienst door te geven. Als u belastingplichtig of woonachtig bent in een ander land, dan geven we dit bijvoorbeeld door. Hierom vragen we u waar u belasting betaalt.

 

De bovenstaande vragen stellen we u sowieso. Maar de kans bestaat dat wij daarnaast ook wat andere gegevens bij u opvragen. Hieronder ziet u welke gegevens dat zijn. Hebben we het onderstaande al eerder van u gevraagd? Dan doen we dit uiteraard niet nogmaals.

  • We vragen u een tegenrekening te kiezen
    Graag horen we van u welke betaalrekening u wilt gebruiken als tegenrekening. Let erop dat we deze rekening gebruiken voor alle incasso’s en uitbetalingen. Het is helaas niet (meer) mogelijk om van een andere betaalrekening te laten incasseren dan waarop u uitbetaald krijgt en vice versa. U kunt de tegenrekening eenvoudig selecteren uit een lijst met de tegenrekening(en) die u eerder gebruikt heeft. U kunt natuurlijk ook direct een nieuwe tegenrekening kiezen. Die rekening kunt u dan meteen verifiëren met een centstorting via iDeal.
  • Het verifiëren van uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres
    Iedere wijziging die u straks in MijnBND doet, dient u te bevestigen met een controlenummer dat we per e-mail of sms naar u versturen. Als u uw e-mailadres en telefoonnummer het afgelopen jaar al eens geverifieerd heeft, dan hoeft u dit niet nogmaals te doen.
  • Uw tegenrekening verifiëren
    Toen u klant werd bij Brand New Day, heeft u een kopie van uw identiteitsbewijs naar ons opgestuurd en een tegenrekening gekozen. Wij kijken altijd of de naam van deze tegenrekening overeenkomt met de naam op het identiteitsbewijs. Voor de meeste klanten hebben we dit kunnen vaststellen, maar nog niet voor iedereen. Als dit voor u geldt, vragen we u nadat uw rekening is omgezet een centstorting te doen in MijnBND. Aan de hand van de tenaamstelling zien wij vervolgens of die overeenkomt met de naam op uw identiteitsbewijs. De cent wordt uiteraard gewoon bijgeschreven op uw rekening.
  • Persoonsgegevens
    Wij vragen aan nieuwe klanten altijd een aantal persoonsgegevens, zoals de geboorteplaats en het geboorteland. Het kan zijn dat u deze gegevens nog niet eerder heeft ingevuld. Als dit voor u geldt, dan vragen we u dit nadat uw rekening is omgezet nog even te doen in MijnBND.