Uw financieel jaaroverzicht 2020

Heeft u sinds afgelopen jaar een bankrekening bij Brand New Day? Dan ontvangt u dit jaar twee jaaroverzichten:

1. Die van de ‘oude’ rekening, waarop de gegevens staan vanaf 1 januari 2020 tot het moment dat uw rekening werd omgezet.
2. Die van uw bankrekening, waarop de gegevens staan vanaf het moment dat uw rekening werd omgezet tot en met 31 december.

hearts_GREEN

Wat betekent dit?

U vindt de totale inleg die u in 2020 deed dus niet op één jaaroverzicht. Dit betekent dat u de inleg op beide jaaroverzichten even bij elkaar op dient te tellen om tot de totale inleg in 2020 te komen. Zo ziet dat eruit:

Op het jaaroverzicht van de ‘oude’ rekening vindt u linksboven het nieuwe IBAN. U vindt daar ook de inleg die u deed tot de rekening werd omgezet. Die is in dit voorbeeld 2.500 euro.

Op het jaaroverzicht van uw nieuwe bankrekening vindt het IBAN eveneens linksbovenin. U vindt daar ook de inleg die u deed vanaf het moment dat de rekening werd omgezet. Die is in dit voorbeeld 500 euro.

De totale inleg

Berekent u door de inleg op beide jaaroverzichten bij elkaar op te tellen. In het bovenstaande voorbeeld is de totale inleg dus 3.000 euro. Bij uw Belastingaangifte hoeft u de bedragen overigens niet op te tellen: u dient daar de inleg op twee verschillende rekeningen in te vullen:

• Uw inleg op het oude rekeningnummer
  • Uw inleg op uw nieuwe rekening bij Brand New Day Bank

Deze ‘verschillende’ rekeningen verschijnen normaal gesproken automatisch als u uw belastingaangifte opent. Heeft u meerdere rekeningen die zijn omgezet? Dan heeft u voor iedere rekening twee jaaroverzichten. U kunt controleren welke bedragen bij welke rekening horen door het IBAN te controleren dat linksbovenin op het jaaroverzicht te vinden is.

piggybank_GREEN

Voorbeelden van het financieel jaaroverzicht

Omdat er per rekening verschillende jaaroverzichten zijn, hebben we een aantal voorbeelden voor u op een rij gezet.

Voorbeelden van jaaroverzichten van ‘oude’ rekeningen (dus rekeningen in Brand New Day Vermogensopbouw):

Voorbeelden van jaaroverzichten van ‘nieuwe’ rekeningen (dus rekeningen in Brand New Day Bank):

heart_GREEN

Heeft u een lijfrente-uitkering?

Dan ziet u op uw jaaroverzicht geen saldo van die uitkering staan. In plaats daarvan verwijzen wij naar de jaaropgave, die u van ADP ontvangt. ADP is namelijk de partij die uw belastinginhouding over de uitkering regelt en dus ook de partij die uw gegevens doorgeeft aan de Belastingdienst. De jaaropgave van ADP is terug te vinden in MijnBND.

Veelgestelde vragen

Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam niet meer weet?

Klik dan bij het inlogscherm (zie de roze knop rechtsboven) op ‘Gebruikersnaam vergeten?’ en voer de benodigde gegevens in. Wij sturen uw wachtwoord vervolgens direct toe per mail.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord niet meer weet?

Klik dan bij het inlogscherm (zie de roze knop rechtsboven) op ‘Wachtwoord vergeten?’ en voer de benodigde gegevens in. Wij sturen u vervolgens een link toe om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Ik mis een jaaroverzicht. Hoe kan dit?

Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat u meerdere rekeningen met verschillende inloggegevens bij Brand New Day heeft. U kunt inloggen op uw andere account(s) om eventuele ontbrekende jaaroverzichten te downloaden.

Waar vind ik mijn jaaroverzicht?

Na het inloggen in MijnBND (zie de roze knop rechtsboven) kunt u bovenaan op ‘Mijn documenten’ klikken. Vervolgens klikt u links in het menu op ‘Overzichten’, en vervolgens op ‘Jaaroverzichten’. U kunt daar uw jaaroverzicht(en) downloaden en opslaan voor uw eigen administratie.

Krijg ik vanaf nu altijd twee jaaroverzichten?

Nee. Vanaf volgend jaar ontvangt u gewoon weer één jaaroverzicht, tenzij u een lijfrente-uitkering bij ons heeft: dan krijgt u een jaaroverzicht van zowel ADP als Brand New Day.