Ballon

Uitdager Brand New Day heeft vergunning voor levensverzekeraar

Uitdager Brand New Day heeft vergunning voor levensverzekeraar

Brand New Day is de eerste nieuwe verzekeraar sinds tijden in de steeds verder genationaliseerde verzekeringsmarkt. Na goedkeuring van de overname van verzekeraar ‘Uw Toekomst’ door DNB, bemachtigt Brand New Day de vergunning waarmee zij volwaardig kan concurreren met de grote verzekeraars. In 3 jaar tijd is Brand New Day uitgegroeid tot levensverzekeraar met ruim 40.000 klanten. Vorig jaar kwamen daar 72% meer rekeninghouders en 91% meer toevertrouwd vermogen bij.

Kalo Bagijn, algemeen directeur: “Je hoort weleens roepen ‘Wenn nichts ist gelungen, geht mann in Versicherungen’. Dit oude verzekeringsgrapje dat als niets lukt, je altijd nog iets met verzekeringen kunt gaan doen, klopt wat ons betreft niet. Tot op dit moment wordt de markt gedomineerd door zes grote verzekeraars. Maar vanaf vandaag vormt Brand New Day hét alternatief. Dat vinden wij erg belangrijk. Want pas als massa’s consumenten met hun voeten stemmen, als het de verlies- en winstrekening pijn doet, komt de gevestigde orde in beweging. Alleen stevige concurrentie leidt tot de veranderingen in de financiële wereld waar publiekelijk zo hard om geroepen wordt. En niet nieuwe regeltjes, of een eed.”

Thierry Schaap, ook algemeen directeur: “Brand New Day is nu 3 jaar live. We zijn verheugd dat alweer ruim 40.000 rekeninghouders hun vermogen aan ons hebben toevertrouwd. Bovendien hebben nog eens 265 bedrijven met in totaal 6.500 werknemers gekozen voor Collectief pensioen van Brand New Day PPI. Dit is nog niet een enorme massa, maar wel een fors aantal klanten voor een 3-jarige financiële instelling. Het bewijst dat onze filosofie werkt. Nu ook De Nederlandsche Bank (DNB) goedkeuring heeft verleend aan Brand New Day voor de overname van levensverzekeraar Uw Toekomst, kunnen wij met Brand New Day Levensverzekeringen volwaardig concurreren met de grote verzekeraars.”

Groei in 2012
In 2012 is Brand New Day hard gegroeid. Het aantal rekeninghouders steeg met 72% van 23.800 naar ruim 40.000. Ook het toevertrouwde vermogen in de fondsen van Brand New Day groeide fors: van € 201 mln naar € 384 mln, een stijging van 91%. In het eerste jaar hebben 265 werkgevers gekozen voor Brand New Day Collectief pensioen. Zij vertegenwoordigen 6.500 medewerkers.

Vergunning
De levensverzekeringsvergunning is belangrijk omdat Brand New Day nu ook zelf verzekeringsproducten kan maken en aanbieden, zoals een overlijdensrisicoverzekering en beleggen met garantie. Hierdoor kan Brand New Day, net als de andere verzekeraars, een complete oplossing voor het probleem van een consument bieden. Bijvoorbeeld een aanvullend pensioen waarbij alle risico’s zijn afgedekt. Zoals het Brand New Day als prijsvechter betaamt, zullen alle verzekeringsproducten tegen zeer concurrerende tarieven worden aangeboden. Het eerste verzekeringsproduct uit eigen keuken is een zeer scherp geprijsde overlijdensrisicoverzekering, die deze week zal worden geïntroduceerd.


Meer informatie
Kalo Bagijn, algemeen directeur

T             020 – 75 85 380
E             pers@brandnewday.nl