gold blue

Mijlpaal Brand New Day: meer dan € 1 miljard spaargeld in pensioenproducten

Persbericht: Mijlpaal Brand New Day: meer dan € 1 miljard spaargeldin pensioenproducten

Online pensioenbank verovert in 2 jaar 20% marktaandeel op de markt voor pensioensparen.

Brand New Day groeit hard door en bereikt alweer een nieuwe mijlpaal. Sinds kort wordt namelijk meer dan € 1 miljard pensioenspaargeld beheerd. Brand New Day biedt pensioenrekeningen aan voor particulieren op basis van sparen en beleggen. De pensioenrekening-beleggen wordt al sinds oprichting in 2010 aangeboden. In 2017 is Brand New Day ook bank geworden en mag het producten op basis van sparen aanbieden. Vanaf eind 2018 wordt de pensioenrekening-sparen aangeboden en vanaf eind 2019 de lijfrente-uitkering op basis van sparen.

Ondanks de korte periode dat Brand New Day actief is op de markt van pensioensparen is het gelukt om op deze markt hard te groeien en een marktaandeel van 20% op basis van nieuwe productie te behalen. Brand New Day heeft voorlopig geen ambitie om te groeien op de markt van vrij sparen. Het is dan ook voorlopig niet mogelijk voor bestaande en nieuwe klanten om een vrije spaarrekening te openen.

Toename pensioenbewustzijn zet door bij Brand New Day klanten

Er is een duidelijke toenemende bewustwording dat mensen ook zelf verantwoordelijk zijn voor een goede opbouw van hun pensioen. De klanten die kiezen voor de zekerheid van pensioensparen zijn doorgaans wat ouder en willen daarom het risico dat beleggen met zich meebrengt vermijden. Klanten die wat jonger zijn en langer de tijd hebben tot hun pensioen kiezen in de meeste gevallen voor pensioenbeleggen.

Financieel adviseur speelt grote rol

De rol van de financieel adviseur is onveranderd groot bij de groei van het pensioenspaargeld. 50% van de nieuwe klanten met een pensioenrekening-sparen opent de rekening via een financieel adviseur bij Brand New Day. En bij de lijfrente-uitkeringen is dat maar liefst 80%. De keuze van adviseurs valt vaak op Brand New Day omdat er een competitieve rente wordt geboden op de pensioenrekening-sparen en de lijfrente-uitkering. En natuurlijk vanwege de flexibele voorwaarden en klantgerichte service. Daarnaast is Brand New Day de enige bancaire aanbieder waar de lijfrente-uitkering óók kan worden afgesloten voor klanten die niet in Nederland maar in een ander EER-land wonen. Bij 5% van de afgesloten uitkeringen bij Brand New Day is dit het geval. Hiermee voorziet de online pensioenbank duidelijk in een sterk toenemende behoefte van mensen, die na hun pensionering, verhuizen naar het buitenland.

Op naar €2 miljard in twee jaar 

Naast de € 1 miljard aan pensioenspaargeld beheert Brand New Day ook ruim € 3 miljard belegd vermogen voor haar particuliere klanten. Brand New Day verwacht de komende jaren verder te groeien op de markt van pensioensparen, pensioenbeleggen en vrij beleggen (box 3) en haar marktaandeel verder te verhogen. De online pensioenbank blijft zich ontwikkelen door nieuwe producten aan te bieden en haar bestaande aanbod te verbeteren, voor zowel klanten als financieel adviseurs.

Contact en toelichting

Joost Tieland, Head of Marketing & Sales 

T: 020 – 75 85 380  

E: [email protected]  

I: www.brandnewday.nl 

U kunt het officiële persbericht hier downloaden.