Ballon

Forse groei en winst in 2014 voor pensioenuitdager Brand New Day

Forse groei en winst in 2014 voor pensioenuitdager Brand New Day

Pensioenaanbieder Brand New Day blijft hard groeien. In 2014 steeg het aantal klanten met 28% naar ruim 104.000. Het aantal collectieve contracten bij de PPI verdubbelde bijna, van 550 naar ruim 1.000 bedrijven. Het toevertrouwde vermogen groeide fors met 38% naar € 800 miljoen. En door die harde groei is, ondanks forse investeringen, een jaar eerder dan verwacht winst gemaakt.

Pensioenaanbieder Brand New Day blijft hard groeien. In 2014 steeg het aantal klanten met 28% naar ruim 104.000. Het aantal collectieve contracten bij de PPI verdubbelde bijna, van 550 naar ruim 1.000 bedrijven. Het toevertrouwde vermogen groeide fors met 38% naar € 800 miljoen. En door die harde groei is, ondanks forse investeringen, een jaar eerder dan verwacht winst gemaakt.

Verwachtingen
Dit najaar verwacht Brand New Day de grens van € 1 miljard toevertrouwd vermogen te doorbreken. En naar verwachting gaat de PPI, het onderdeel dat in 2012 van start is gegaan, in 2016 voor het eerst winst maken. Winst staat echter de komende jaren niet voorop: een belangrijk deel van de opbrengsten wordt geïnvesteerd. Enerzijds in uitbreiding van het productaanbod, zodat alle diensten op het gebied van pensioen aangeboden kunnen worden. En anderzijds in technologie, om klanten te empoweren op het gebied van hun pensioen.

Kalo Bagijn, directeur Brand New Day: “Brand New Day is na 5 jaar definitief door de fase van start-up heen. We groeien hard en maken winst. Onze nieuwe instroom kan zich meten met de instroom in vergelijkbare producten van de grote en middelgrote financials. Toen we 5 jaar geleden begonnen, verklaarde de branche ons voor gek met zulke lage tarieven. We hebben bewezen dat je ook met een marge van € 65 per jaar per klant een winstgevende financial kunt bouwen. We liggen op koers.”

Hoge klanttevredenheid basis voor groei
Brand New Day is meer dan een prijsvechter en heeft de overtuiging dat alleen financials met een hoge klanttevredenheid toekomst hebben. Klanttevredenheid wordt in de financiële sector bepaald door 3 aspecten: prijs, service en technologische superioriteit. De belangrijkste reden dat Brand New Day de afgelopen jaren zo hard is gegroeid, is een hoge klanttevredenheid. Maar liefst 38% van de particuliere klanten geeft Brand New Day een 9 of een 10 voor haar dienstverlening en slechts 1% geeft een onvoldoende. De Net Promotor Score (NPS, een graadmeter om klanttevredenheid uit te drukken) van Brand New Day is 32. Bij veel financiële aanbieders is deze NPS laag zo niet negatief. De komende jaren gaat Brand New Day veel investeren om de klanttevredenheid nog verder te laten stijgen.

Meer informatie

Kalo Bagijn, oprichter