Ballon

Investering van 25 miljoen euro in Brand New Day

Brand New Day haalt investering van 25 miljoen euro op

Brand New Day heeft bij haar bestaande aandeelhouders Hartwig, a.s.r. en VvAA een investering van 25 miljoen euro opgehaald. De investering is niet nodig om operationele kosten te dekken of grote investeringen te doen; dankzij de snelle groei in klanten was Brand New Day al enkele jaren na oprichting winstgevend. De investering wordt volledig aangewend om het eigen vermogen van de bank te versterken om zo de komende jaren sneller te kunnen groeien op de pensioenspaarmarkt.

Aandelenemissie in twee delen
De investering wordt via een aandelenemissie in twee delen afgerond. Het eerste deel van 15 miljoen euro is eind februari 2019 afgerond. Het tweede deel van 10 miljoen euro is deels onder voorbehoud van goedkeuring door De Nederlandsche Bank en wordt, na het krijgen van die goedkeuring, naar verwachting in juli 2019 afgerond.    

Versnelde groei op de pensioenspaarmarkt|
Brand New Day is een online pensioenbank. De bank biedt particulieren en bedrijven producten aan voor het opbouwen en opeten van (aanvullend) pensioen. Tot voor kort waren de producten van Brand New Day altijd op basis van beleggen. Sinds 2017 heeft Brand New Day een bankvergunning en mag het dus ook producten op basis van sparen aanbieden. Voor het aantrekken en uitzetten van (pensioen)spaargeld moet een bank een bepaald eigen vermogen aanhouden. Hoe meer spaargeld wordt aangetrokken en uitgezet, hoe hoger het eigen vermogen moet zijn. Deze 25 miljoen euro extra eigen vermogen stelt Brand New Day in staat om sneller te groeien op de pensioenspaarmarkt en zo haar winstgevendheid te vergroten.

Aandeelhouders Brand New Day
Brand New Day is opgericht door Kalo Bagijn en Thierry Schaap, die tien jaar eerder ook BinckBank hebben opgericht. Twee jaar na de oprichting zijn enkele andere aandeelhouders toegetreden. Naast de oprichters en het personeel van het eerste uur heeft Brand New Day drie andere aandeelhouders: Hartwig, a.s.r. en VvAA.

“Pensioen was ooit oersaai. Iets dat voor je geregeld werd en waar je niet naar om hoefde te kijken. Dat is wel veranderd. Er dreigen massale kortingen op pensioenen. Jongeren vinden pensioen na het salaris de belangrijkste arbeidsvoorwaarde en hebben het er met hun vrienden over. De houdbaarheid en toekomst van ons pensioenstelsel is deel van het nationaal debat geworden. In dat pensioengeweld heeft Brand New Day zich als nieuwkomer duurzaam gevestigd. We groeien hard. Op dit moment hebben zo’n 260.000 rekeninghouders en 4.500 bedrijven hun pensioen aan Brand New Day toevertrouwd,” directeur Kalo Bagijn.

Over Brand New Day
We hebben Brand New Day opgericht omdat we vinden dat het in de financiële wereld terug moet naar de basis: lage kosten, begrijpelijke en onberispelijke topproducten en on-Nederlands hard rennen voor je klant. Calvinistisch in kosten, Bourgondisch in service. Dat is ons DNA. Zo hebben we het in het verleden gedaan – ook toen dat allemaal nog niet zo in de mode was – en zo blijven we het in de toekomst doen.

Brand New Day is een online pensioenbank. Wij richten ons volledig op spaar- en beleggingsproducten voor particulieren en bedrijven voor het op- en afbouwen van pensioen. Betalen en zo, dat laten we graag aan de andere bankpro’s over. Dat ‘pensioen’ zien we iets breder dan traditioneel. Voor ons is pensioen niet alleen de lijfrente (aanvullend pensioen voor particulieren en ZZP’ers) en het bedrijfspensioen, maar ook ‘vrij’ sparen en beleggen voor later.

Meer informatie
Kalo Bagijn, oprichter Brand New Day, 020-7585380

U kunt het officiële persbericht hier downloaden.