Welkom bij Brand New Day Bedrijfspensioen

Als werkgever bied je een eigentijds pensioen aan je werknemers. Nu alles is geregeld, heb je vast nog wat vragen. Daar helpen we je graag bij. Dat kan door te mailen, te bellen óf te checken of jouw vraag hieronder al wordt beantwoord. Net zo handig!

Regel alles online

Via de werkgeversportal geef je wijzigingen en informatie gemakkelijk en online aan ons door. Geen papieren rompslomp. Nieuwsgierig hoe dit werkt? Lees de handleiding rustig door. Ben je in no time een pensioengoeroe.

eggs_dark_blue

Top 10 meest gestelde vragen

Lees de onderstaande vragen rustig door. Staat de vraag waar je naar zoekt er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

1. Hoe kan ik mijn werknemer(s) goed informeren over de pensioenregeling?

Heb je een adviseur? Zo ja, dan informeert de adviseur je werknemers over hun pensioen. Bijvoorbeeld over de keuzes die ze hebben en wat ze aan pensioen kunnen verwachten. De adviseur mag ook advies geven.

Heb je geen adviseur? Dan ligt de verantwoordelijkheid bij jou als werkgever. Als werkgever ben je vaak als eerste op de hoogte van belangrijke veranderingen in het leven van je werknemers. Het is daarom van belang dat je ze actief informeert over de gevolgen van deze gebeurtenis op het pensioen.

Als pensioenuitvoerder mogen we geen advies geven, maar we helpen je uiteraard graag om het pensioenbewustzijn van je werknemers te stimuleren. Neem contact met ons op om dit te bespreken.

2. Hoe voeg ik een andere contactpersoon toe aan de werkgeversportal en hoe kan ik informatie rechten toewijzen?

De huidige contactpersoon stuurt ons een e-mail met het verzoek om een nieuwe contactpersoon toe te voegen.  Om dit te verwerken ontvangen we graag de volgende gegevens:  

  • Voor- en achternaam
  • E-mailadres en telefoonnummer

De nieuwe contactpersoon krijgt alle rechten in het portaalIs het niet de bedoeling dat de contactpersoon alle rechten krijgt? Dan kunnen we deze beperken. Als de contactpersoon geen mutaties (zoals bijvoorbeeld salariswijzigingen) mag doorgeven, kunnen wij een account aanmaken met alleen inzagerecht. We kunnen de rechten ook beperken tot alleen factuurinzage. Deze contactpersoon heeft dan geen toegang tot persoons- en salarisgegevens.  

3. Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?

Wijzigingen geef je via de werkgeversportal gemakkelijker online aan ons door. Het is belangrijk dat de meest actuele salarisgegevens bij ons bekend zijn. Zo zorg je ervoor dat de juiste pensioenpremie voor je werknemers wordt ingelegd. Ook kan je met een salariskoppeling wijzigingen direct aan ons doorgeven. Bijvoorbeeld via een Employee Benefitspakket zoals Benefits Plaza. Klik hier voor meer informatie over deze salariskoppeling.

Je kunt de volgende wijzigingen aan ons doorgeven: 

  • Salariswijziging 
  • Wijziging van het parttime percentage 
  • Indiensttreding en uitdiensttreding 
  • Andere wijzigingen zoals onbetaald verlof en wijzigingen ver in het verleden ontvangen wij graag per e-mail. 
4. Tot wanneer kan ik wijzigingen doorgeven, zodat ze meegaan op de eerstvolgende factuur?

Dat kan tot drie dagen voordat wij de factuur versturen. De incasso vindt plaats aan het einde van de maand. Check hier onze incassokalender. Ongeveer een week vóór de incasso informeren we de contactpersoon per e-mail dat de factuur klaar staat. Geef je wijzigingen door via de werkgeversportal? Dan worden bijna alle wijzigingen direct verwerkt. Geef je een wijziging door via de mail? Houd dan rekening met een verwerkingstijd van ongeveer drie dagen.  

Het is handig om te weten dat wij altijd één maand vooruit incasseren en waar nodig met terugwerkende kracht van één of meerdere maanden.  

5. Kan ik tussentijdse wijzigingen doorgeven of alleen aan het begin van het jaar?

Je kunt tussentijdse wijzigingen op elk moment aan ons doorgeven. Wijzigt het salaris van een werknemer gedurende het jaar, dan kunnen wij dit per de wijzigingsdatum verwerken.

Aan het begin van ieder jaar sturen we je ter herinnering een e-mail om via de werkgeversportal je werknemersgegevens te controleren en waar nodig aan te passen. 

6. Moet ik werknemers met een 0-uren contract ook aanmelden?

Jazeker. Werknemers met een nul-uren contract bouwen ook pensioen op. Deze werknemer meld je aan via de werkgeversportal met het fulltime jaarsalaris op basis van een volledige werkweek (een fulltime dienstverband) inclusief het vakantiegeld. Daarnaast vul je het geschatte parttime percentage in. Vervolgens kan je achteraf (per maand of per kwartaal) het daadwerkelijke parttimepercentage doorgegeven. De premies worden op de eerst volgende factuur door ons gecorrigeerd.

Weet je niet zeker of je het bruto fulltime jaarsalaris goed berekent? Neem dan contact met ons op om het te controleren. We helpen je graag.

7. Betaal ik als werkgever de pensioenpremies door bij onbetaald verlof?

Ja. Bij onbetaald verlof vermindert de inleg voor het ouderdomspensioen van de werknemer met het aantal uren dat hij of zij verlof opneemt. De inleg en de dekking van de aanvullende verzekeringen vermindert niet tijdens het onbetaalde verlof. 

Gaat een werknemer met onbetaald verlof? Geef dit dan aan ons door per e-mail. Je kunt er ook voor kiezen om het pensioen van je werknemer volledig door te betalen tijdens de verlofperiode. Dan hoef je niets aan ons door te geven. Lees hier verder: Onbetaald verlof en pensioen.

8. Wat is de premie per werknemer en hoe bereken ik de (eventuele) eigen bijdrage?

Je kunt de premies per werknemer terugvinden op de factuur-specificatie in de werkgeversportal. Dit staat bij details per werknemer.

De eigen bijdrage hangt van wat er in jullie pensioenregeling is afgesproken. Sommige werkgevers hanteren bijvoorbeeld een eigen bijdrage van 50% van de pensioenpremie. Wat jullie (eventuele) eigen bijdrage is, kan je terugvinden in het pensioenreglement. Kan je het niet vinden? Neem dan contact met ons op per e-mail of telefoon.

Als je een adviseur hebt, kan je bij hem of haar terecht om dit te informeren.

9. De incasso is mislukt, wat nu?

Als een incasso niet is gelukt, ontvang je van ons een bericht met instructies om het factuurbedrag handmatig over te maken. Wij voeren de (automatische) incasso altijd maar één keer uit. Mail of bel ons gerust om je hierbij te helpen.

10. Moet ik de partnergegevens van mijn werknemer(s) aan jullie doorgeven?

Nee, wij hebben voor onze administratie geen partnergegevens nodig. Het is wel belangrijk dat de juiste burgerlijke staat bij ons bekend is. Wijzigt de burgerlijke staat van een werknemer? Stuur ons dan een e-mail met het verzoek om dit te wijzigen. Werknemers kunnen hun burgerlijke staat ook gemakkelijk zelf wijzigen via MijnBND.