Veelgestelde vragen: zakelijke incasso

De ervaring leert dat één op de drie incasso’s bij nieuwe klanten mislukt. In de meeste gevallen is de oorzaak het niet of verkeerd registreren van de machtiging bij de bank. We vragen om een bevestiging van de bank, zodat we zeker weten dat de incasso succesvol wordt uitgevoerd.

Waarom komen jullie hier nu mee?

Het viel ons op dat in veel gevallen de eerste zakelijke incasso mislukt. Hierdoor ontvangen wij geen premies voor de werknemers en kunnen wij deze niet voor hen beleggen. Daarnaast kost het achteraf wijzigen van de incasso veel tijd voor zowel de werkgever als Brand New Day PPI. Daarom gaan we vanaf nu voor de first time right.

Wat houdt een bevestiging van de zakelijke incasso precies in?

Wanneer je Brand New Day PPI hebt gemachtigd bij je bank ontvang je van je bank een bevestiging hiervan per e-mail. Graag ontvangen we deze e-mail, een printscreen of foto hiervan, zodat we kunnen checken of je de gegevens correct hebt ingevuld.

Vanaf wanneer moet dit worden aangeleverd?

Voor alle nieuwe contracten die nog niet zijn gestart, dient de bevestiging te worden aangeleverd. Vanaf 19 november 2021 gaan we hier daadwerkelijk op controleren.

In welke situaties hebben jullie de bevestiging van de zakelijke incasso nodig?

Wij hebben een bevestiging van de zakelijke incasso nodig voordat wij een nieuw contract activeren. Daarnaast is het verplicht deze aan te leveren bij het wijzigen van het rekeningnummer van een bestaand contract.

Heb je een andere vraag?

We helpen je graag. Neem gerust contact met ons op via [email protected] of bel naar 020 – 75 85 360.